• Home
  • Bel- en openingstijden
  • Spoed & doktersdienst
    • Wat is spoed?
  • Praktijkinfo
    • Praktijkaccreditatie
    • Praktijkinfo Roelfsema
    • Praktijkinfo Kouwenhoven
    • Praktijkassistente
    • De POH – Praktijk Ondersteuner Huisartsenzorg
    • Huisarts in opleiding – AIOS
    • Bellen met de praktijk
    • Ontevreden of een klacht?
    • Kosten/vergoedingen
    • Medische verklaringen
  • Online regelen
    • Kloppen uw gegevens nog?
    • Contactformulier
    • Uitschrijfformulier
    • Herhaalmedicatie
    • Klachtenformulier
    • Moet ik naar de dokter? – app
  • Veelgestelde vragen
  • Routebeschrijving
  • A
  • A
  • A

Bellen met de praktijk

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.

Als u opbelt voor een afspraak zal de assistente vragen naar de reden dat u belt. Dit wordt ook wel triage* genoemd. Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij moet alleen een paar dingen weten om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Zodra de assistente weet wat voor u de beste afspraak is zal zij u een voorstel doen.

Er zijn na triage verschillende mogelijkheden:

  • De assistente geeft u zelf een advies, dit advies wordt altijd genoteerd en nabesproken met de huisarts
  • De assistente vraagt de huisarts u even terug te bellen.
  • De assistente maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts
  • De assistente maakt een afspraak voor een consult bij de praktijkondersteuner of bij de assistente zelf
  • De assistente maakt een afspraak voor een visite

Als de afspraak geen haast heeft, zal de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. U kunt als dat nodig is altijd op dezelfde dag terecht. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken. Deze gang van zaken eist van de doktersassistenten dat zij uw hulpvraag en/of klacht kunnen beoordelen. Dit gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. De assistenten hebben hiervoor de noodzakelijke aanvullende cursussen gevolgd. Uiteraard is dit alles in samenspraak met uw eigen huisarts.

  • Home
  • Bel- en openingstijden
  • Spoed & doktersdienst
    • Wat is spoed?
  • Praktijkinfo
    • Praktijkaccreditatie
    • Praktijkinfo Roelfsema
    • Praktijkinfo Kouwenhoven
    • Praktijkassistente
    • De POH – Praktijk Ondersteuner Huisartsenzorg
    • Huisarts in opleiding – AIOS
    • Bellen met de praktijk
    • Ontevreden of een klacht?
    • Kosten/vergoedingen
    • Medische verklaringen
  • Online regelen
    • Kloppen uw gegevens nog?
    • Contactformulier
    • Uitschrijfformulier
    • Herhaalmedicatie
    • Klachtenformulier
    • Moet ik naar de dokter? – app
  • Veelgestelde vragen
  • Routebeschrijving

Adresgegevens

Huisartsenpraktijk B75
Albatrosstraat B 75
9663 PR NIEUWE PEKELA

Praktijk Roelfsema:
0597-612202
Praktijk Kouwenhoven:
0597-645255

Spoedlijn:
0597-612020
(of keuze 1 in keuzemenu )

Let op:
Faxnummer niet meer in gebruik!

Mailadres:
info@huisartsenpraktijkb75.nl

Openingstijden

Maandag
8:00 – 17:00
Dinsdag
8:00 – 17:00
Woensdag
8:00 – 17:00
Donderdag
8:00 – 17:00
Vrijdag
8:00 – 14:00*

Nieuws

  • Wat doe je tegen schurft? 27 januari 2025
  • Wat doe je tegen schurft? 27 januari 2025
  • Amsterdam UMC leidt wereldwijd onderzoek naar de ziekte van Crohn 22 januari 2025
  • Amsterdam UMC leidt wereldwijd onderzoek naar de ziekte van Crohn 22 januari 2025
© 2025 Huisartsenpraktijk B75 -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer